Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1Ste keer planten | Guerilla | 5x Quick One Autoflowering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1Ste keer planten | Guerilla | 5x Quick One Autoflowering

    Korting op 420shop
    Na een tijdje rond kijken op het forum wou ik ook eens proberen een plantje te planten.
    Eerste moest ik mijn guerilla spot vinden, na een tijdje zoeken vond ik samen met een vriend van me een ideale spot. Open plek in het bos met veel laag begroeing, veel zon en zou niet opvallen.
    De spot had veel netels op de grond, deze heb ik allemaal weg gedaan. Hier heb ik dan putten gegraven. Om de kosten te besparen hebben we tuinafval zakken gebruikt en hierin gaten aan de onder- en zijkanten gemaakt zodat het water er kan uitlopen.
    Deze putten heb ik dan opgevuld met zaai- en stekgrond en rond de spot heb ik halve plastic flesjes gezet op water op te vangen voor de planten.
    Nu de zaadjes!
    Ik heb voor een gemakkelijke soort gekozen omdat dit mijn eerste keer is. 5x De Quick One van Royal Queen Seeds gekocht bij Dutch Headshop. Op dit moment steken mijn zaadjes al 24 uur in een glas water met een temperatuur tussen de 20 en 24 graden. De bedoeling is om deze vanavond in een watjes te leggen en ze dan dinsdag of woensdag te planten. Op 1juli zal ik beginnen met de overige 2 zaadjes zo mijn kansen te vergroten op goede oogst!

    Het is mijn eerste seizoen en het doel is om simpel en goedkoop een paar plantjes groot te brengen.
    Foto's van de spot en de zaadjes volgen!

    Enkele vraagjes,
    Is het verstandig deze gewoon in zaai- en stekgrond te laten en er verder geen voeding aan te geven?
    Hoe lang moeten de witte stengeltjes zijn bij het ontkiemen vooralleer je ze in de grond steekt?
    Greetzzz!!

    Dag 2
    IMG00513-20130603-1649.jpgIMG00514-20130603-1650.jpg
    Na 48 uur in warm water zijn mijn zaadjes goed om groot te worden. Heb het water elke 12 uur ververst en de tempatuur tussen de 20 a 24 graden gehouden.
    Nu nog een dagje tussen de vochtige doekjes en dan planten op de spot. (In zaai- en stekgrond).
    Vraagje, is het een slim idee om er een halve plastice fles over te zetten? Heb gehoord dat dit de eerste paar dagen de plant kan beschermen?

    Dag 7
    Van de 3 plantjes gepland in zaai en stekgrond zijn er al 2 boven de grond.
    Eentje groeit zeer goed, ook bij het ontkiemen groede ze sneller als de andere 2, ze steken nu al ongeveer 3 a 4 dagen in de grond. Heb de beker eraf gehaald.
    Hopelijk komt de laatste ook naar boven. Ik ga proberen morgen ook foto's van de spot zelf te nemen. Had het nog al druk. Greettzzz!
    6035_10201316890385983_1856141518_n.jpg936203_10201316890025974_717225982_n.jpg
    Last edited by BASE; 8 June 2013, 20:49.

    #2
    Re: 1Ste keer planten | Guerilla | 5x Quick One Autoflowering

    Hee mede Guerilla strijder,
    Als je zaadjes tot ongeveer een halve cm ontkiemt zijn zit et allemaal wel goed dit is niet heel belangrijk.
    En ja daarna kan je ze gewoon in een klein plastic bakje met potgrond zetten, zaadje een stukje de grond in met het witte puntje omhoog simpel zat, heb je de mogelijkheid om thuis te voorgroeien? i.v.b met ouders

    Greets

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Hee mede Guerilla strijder,
    Als je zaadjes tot ongeveer een halve cm ontkiemt zijn zit et allemaal wel goed dit is niet heel belangrijk.
    En ja daarna kan je ze gewoon in een klein plastic bakje met potgrond zetten, zaadje een stukje de grond in met het witte puntje omhoog simpel zat, heb je de mogelijkheid om thuis te voorgroeien? i.v.b met ouders

    Greets

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Kleine verbetering 1cm is eigenlijk wel beter omdat hij dan wat meer kracht heeft en stevigheid

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Oh en ik weet niet of je dat al weet maar je moet ze dus eerst in een bakje water laten ontkiemen, daarna in een klein bakje potgrond even laten doorgroeien en dan kijken of je ze sterk en groot genoeg vind om naar buiten te gaan.
    Als je de jonge plantjes naar buiten doet is het beter om het niet te doen wanneer de aankomende dagen warm weer word opgegeven, het is verstandiger om ze naar buiten te doen als het weer wat minder is en weinig zon, zo kan je plantje wennen aan zonlicht, en buitenlucht. Ook is het handig de eerste paar dagen buiten het plantje in een halve plastic fles te doen gevuld met potgrond en daarop het bovenste stuk van de fles vast te maken met tape of ijzerdraad, zodat je plantje kan aansterken en niet bij de eerste regen bui of windvlaag sneuvelt.

    Hoop dat je er wat aan hebt, ben zelf ook nog geen expert!
    Succes

    Comment


      #3
      Re: 1Ste keer planten | Guerilla | 5x Quick One Autoflowering

      Moet de witte puntje niet naar beneden en ik heb geen goeie plek met zonlicht thuis dus het wordt onmiddellijk planten.
      Dus gewoon de fles in 2 knippen en vullen met pot grond? Alleen wat je bedoelt met de tape begrijp ik niet goed? En waarom is dit goed eigelijk? want weer en wind kunnen toch nog altijd aan de plant? Of moet de fles op de plant staan?
      Anyway, k ga er eentje rollen!
      Greetzzzzzz

      Comment


        #4
        Re: 1Ste keer planten | Guerilla | 5x Quick One Autoflowering

        Het worteltje wordt inderdaad heel vaak naar beneden gestopt. Echter als je het worteltje naar boven doet zal het eromheen groeien en zo altijd zijn kapje verliezen en er zal een sterkere plant uit voort komen.

        Comment


          #5
          Re: 1Ste keer planten | Guerilla | 5x Quick One Autoflowering

          @Base dus je wilt ze gelijk planten? dit raad ik wel af.
          Het maakt niet uit of je thuis geen goeie plek met licht in de tuin hebt dit heb je niet nodig aan het begin
          gewoon in een klein plastic planten bakje met wat aarde zetten en thuis in de vensterbank plaatsen, elke dag een beetje water op spuiten.
          Daarna moet je ze rustig aan het weer laten wennen, heb je daar de mogelijkheid voor? zo niet is het ook geen ramp.
          Met het verhaal van het flesje dat niet duidelijk was (snap ik volkomen) , dit is voor de bescherming van je plant tegen uv en wind want een klein plantje gaat snel kapot en is nog niet bestand tegen een hele lading uv straling (zon)
          Plantje in de grond, dan een bovenkant van een plastic fles erop zetten ( dopje niet erop voor zuurstof) het makkelijkst is et om de fles een beetje de grond in te drukken zodat hij blijft zitten.
          Voorderest kan je wat sateprikkers erom zetten tegen vogels en ander gespuis, ik heb nog wel een vraagje voor je gebruik je de grond ter plekke zo ja wat voor een grond is het? zoniet welke potgrond ben je van plan te halen?

          Succes en steek er nog maar 1 op

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: 1Ste keer planten | Guerilla | 5x Quick One Autoflowering

              Ja in dat geval moet je het doen met de bovenkant van een fles voor lucht en wat water toevoer.
              Maar ga je nu in de volle grond kweken of met potgrond??

              Greets

              Comment


                #8
                Re: 1Ste keer planten | Guerilla | 5x Quick One Autoflowering

                Ik heb mij erg mispakt in de grond, blijkbaar is zaai- en stekgrond niet de correct grond om de volledige kweek mee door tegaan. Maar we gaan proberen en met aanvulling van vloeibare voeding moet dit wel lukken. Ik ga morgen tomtatenvoeding kopen en deze over een paar weken gebruiken.
                Gretz!

                Comment


                  #9
                  Re: 1Ste keer planten | Guerilla | 5x Quick One Autoflowering

                  Okee ik denk dat het wel gaat ja, en inderdaad pas over een paar weekies voeden of wanneer je ziet dat het echt nodig is maar niet te lang blijven voeden tot het einde van de kweek dit is meestal niet goed voor de kwaliteit van je wietje

                  Greets

                  Comment


                    #10
                    Re: 1Ste keer planten | Guerilla | 5x Quick One Autoflowering

                    Zaai en stek grond is inderdaad alleen voor het ontkiemen omdat een plant dan heel weinig voeding mag hebben. Die voeding zit wel in universele potgrond. woon even naar de aldi ofzo en 10l zakken voor n euro kopen. Misschien dat die zaai en stekgrond ook wel kan maar dan zul je moeten gaan kloten met voeding. Lijkt me handiger om gewoon de juiste grond te doen

                    Comment


                      #11
                      Re: 1Ste keer planten | Guerilla | 5x Quick One Autoflowering

                      lijkt inderdaad het beste, ik ga mijn zaadjes nu planten en binne 1 a 2 weken verpotten. ik heb ghoord dat je autoflowering het beste maar 1 keer verpot.
                      greeetz en straks update van spot!

                      Comment


                        #12
                        Re: 1Ste keer planten | Guerilla | 5x Quick One Autoflowering

                        Klopt wat je zegt van het verpotten niet te vaak doen 1 keer prima 2 keer lijkt mij ook kunnen zou niet weten waarom niet zolang je het voorzichtig doet
                        Ben benieuwd naar je spot!

                        Greets

                        Comment


                          #13
                          Re: 1Ste keer planten | Guerilla | 5x Quick One Autoflowering

                          Met wat vertraging, ben begonnen aan mijn 'blok' zoals ze dat zeggen. Wanneer ze ongeveer 2 weken zijn ga ik ze overpotten naar universele grond en dan daarna beginnen met tomatenvoeding.

                          Comment


                            #14
                            Re: 1Ste keer planten | Guerilla | 5x Quick One Autoflowering

                            Tijd voor een update mischien?

                            Comment


                              #15
                              Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

                              Comment

                              Bezig...
                              X